1 Aralık 2013 Pazar

TARİHİ BİZİM KÜNEFECİ - HATAY ANTAKYA

Hatay dendiğinde akla ilk gelen lezzetlerin başında künefe gelir.
Hatay'a kadar gelince yemeden dönmekte olmaz, doğal olarak en güzelini,  en iyisini yemek istiyor insan...
Sordum soruşturdum pek çok kişi bana Bizim Künefeci'yi önerdi.


Gittim yapılışını da öğrendim ve közde pişirilmiş bu özel künefeyi denedim.


1949 yılından beri deden, babaya babadan oğula geçen tamamen geleneksel yöntemlerle hazırlanan kadayıf ile peynirin muhteşem buluşması gerçekten mükemmelin ötesinde bir lezzet fırtınası yaşatıyor. Şunu hemen söylemeliyim ki Hatay'da başka yerlerde denediklerimin hepsinden daha lezzetli ve güzeldi...



Öncelikle Bizim Künefe'nin tarihi bir lezzet durağı olduğunu belirtmeliyim. Şu anda dördüncü kusak işin başında ve Rağıp Bekfilavioğlu'nun söylediğine göre ilk künefeyi dedeleri yapmış. Bizim Künefe'nin lezzeti yıllara dayanan pişirme geleneğinden ve kullanılan malzemenin kalitesinden geldiğini söylüyorlar.


Köz kömürün künefenin lezzetine lezzet kattığına bizzat şahit oldum. Tabii ki bu lezzete lezzet katan daha bir çok püf noktası ve sır olduğunu da biliyorum. Mesela kullanılan peynirin kalitesi ve özellikleri gibi, kullanılan peynirin öyle santimetrelerce uzamadan beş altı santim uzayıp kopmasının bu tatlı için kullanılacak en ideal peynirin özelliği olduğunu özellikle belirtiyorlar.


Hatay'a geldiğinizde her yerde künefe yiyebilirsiniz ve çok da beğenebilirsiniz, ama ban kulak verip mutlaka Bizim Künefe'ye gitmenizi ve bu lezzeti denemenizi öneriyorum.
Hatta Ragıp Bey'e selamlarımı da iletmenizi rica ederim.

Adres: Hürriyet Caddesi Ulu Camii Dükkanları 3/A Hatay - Antakya
Tel: 0326 215 51 00
www.bizimkunefeci.com

1 yorum:

  1. Dededen, babaya, babadan oğula geçen ustalık burada. Gerçekten Antakya ev künefesi.

    YanıtlaSil